Mediolan - 7 moich ulubionych miejsc

Mediolan..
Stolica Lombardii i włoskiej mody. 
Drugie co do wielkości miasto Włoch.
Finansowo- gospodarcze centrum oraz jedno z najważniejszych miast turystycznych słonecznej Italii.
Jedni go uwielbiają, u innych ciężko szukać zachwytu jego unikalnym klimatem. 

Ja pokochałam Milan od pierwszego wejrzenia, 6 lat temu, kiedy przyjechałam tu na swój pierwszy kontrakt. 
Dziś znam go jak własną kieszeń a mimo tego, podczas każdego pobytu znajduję kolejne magiczne miejsca.
Zachwyca mnie niezmiennie.. 
Choć mogłabym wymieniać i chwalić bez końca, poniżej wybrałam 7 moich ulubionych miejsc...

Duomo, Duomo, Duomo...

I jeszcze raz Duomo. Mało kto nie zna czołowego zabytku Mediolanu, jakim jest monumentalna Katedra Narodzin św. Marii (wł. Duomo St. Maria Nascente di Milano).
Plac przed Katedrą odwiedzają każdego dnia tysiące turystów z całego świata.. 
Sama mam kilkaset zdjęć tego wspaniałego zabytku wykonanych z różnej perspektywy i... chyba nigdy mi się nie znudzi.. :)







Galeria Vittorio Emanuele II 

Podczas podziwiania Katedry Duomo wystarczy spojrzeć w lewo, aby dostrzec najstarsze, największe i najbardziej ekskluzywne centrum handlowe Mediolanu.  Znajduje się tu szereg butików znanych projektantów i domów mody (Prada, Louis Vuitton, Versace), a także luksusowych kawiarni i restauracji. 
Mnie zdecydowanie urzekło zarówno piękne wnętrze galerii, jak i jej architektura.
Pinakoteka Brera (wł. Pinacoteca di Brera)  
Muzeum znajdujące się w Palazzo di Brera. Podziwiać tu można  dzieła włoskiego malarstwa (w największej mierze z epoki renesansu) takich artystów jak między innymi Canaletto, Rafaello czy Caravaggio. 
Na dziedzińcu Pinakoteki odwiedzających wita pomnik Napoleona wykonany z brązu przez włoskiego rzeźbiarza Antonio Canova. 

Pinakoteka Brera to raj dla miłośników sztuki i historii. Sama spędziłam tu kilka godzin, przechodząc między kolejnymi salami pełnymi dzieł włoskiego malarstwa.  

Narodowe Muzeum Nauki i Technologii im. Leonarda da Vinci w Mediolanie 
(wł.) Museo nazionale della scienza e della tecnologia Leonardo da Vinci 
Jako wielka fanka twórczości Leonarda da Vinci nie mogłam ominąć muzeum, w którym znajduje się sala poświęcona temu wybitnemu, renesansowemu artyście. Zobaczyć tu można zarówno jego rysunki, projekty, obrazy, jak i modele wynalazków. 
Oprócz tego całe muzeum skupia osiągnięcia techniczne i naukowe z przestrzeni XVI – XX wieku. Podziwiać tu można repliki bądź oryginalne modele samolotów, parowozów czy statków.

Bazylika św. Ambrożego (wł. Basilica di Sant'Ambrogio)
Jeden z najstarszych kościołów w Mediolanie, wybudowany w latach 379 -386 na prośbę ówczesnego biskupa św. Ambrożego. Został wzniesiony na cześć chrześcijan zamordowanych w czasie prześladowań rzymskich.

Cimitero Monumentale 
To jeden z największych cmentarzy Mediolanu. Słynie z artystycznych rzeźb zdobiących grobowce i pomniki. Spotkać tu można zarówno współczesne włoskie płaskorzeźby, przedstawiające sceny biblijne jak i obeliski oraz zdobienia rodem ze starożytnej Grecji, czy Egiptu. 

Kowa Restaurant

Kuchnia azjatycka w samym centrum Mediolanu? Czemu nie! Uwielbiam tu wracać podczas każdego pobytu. Szef kuchni w Kowa Resturant jest prawdziwym mistrzem, a dania podawane tutaj są jednymi z najlepszych jakie jadłam w życiu. Do tego wyglądają przepięknie! 
Choć kocham włoską kuchnię, to ze względu na smak i atmosferę panującą tutaj, jest to miejsce obowiązkowe do odwiedzenia. :)